Simultánní přepis dovoluje volat i lidem se sluchovým postižením

V Česku přibývá institucí, s nimiž se mohou telefonicky spojit také lidé se sluchovým handicapem. Jak hovor s online simultánním přepisem řeči volaného přesně funguje, představí na březnové konferenci INSPO zástupci společnosti Transkript online.

"Volající klient, který má postižení či poruchu sluchu, vede klasický rozhovor, doslovný přepis řeči svého komunikačního partnera sleduje v reálném čase online," vysvětluje Zdeněk Bumbálek, jednatel společnosti Transkript online.

Tuto službu zde zajišťují převážně nevidomí rychlopísaři, zvládající více než 500 úhozů za minutu.

Z technického hlediska představuje telefonování s podporou přepisu online konferenci tří stran – volající uživatel služby, volaná osoba a přepisovatel. Probíhá to tak, že uživatel služby klikne na ikonku infolinky pro neslyšící umístěné na webu úřadu. Otevře se stránka se stručným popisem služby, která je...

 

Klíčová slova: