Se zdravotní pojišťovnou vnitra mohou mluvit i neslyšící

Lidé se sluchovým postižením mohou díky online přepisu komunikovat snadněji s operátory infolinky Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR. To je zvláště nyní, kdy je kvůli karanténě řada institucí zavřená, pro hendikepované lidi užitečná pomoc. Službu však využívají i senioři nebo cizinci, pro které je psaná forma komunikace někdy jednodušší.  
"Řešit složitou životní situaci, kterou nám přinesla koronavirová epidemie, je obtížné pro zdravé, natož pak pro hendikepované spoluobčany. Proto jsme rádi, že jsme mohli lidem se sluchovým postižením zpřístupnit službu online přepisu, díky kterému mohou přímo komunikovat s operátory naší infolinky," uvedl generální ředitel Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra (ZP MV ČR) David Kostka.  

Hovor probíhá online  

Komunikace probíhá tak, že si klient na webu www.zpmvcr. cz vyhledá modrou ikonu s piktogramem přeškrtnutého ucha. Po jejím rozkliknutí napíše své telefonní číslo a potvrdí tlačítkem "Zavolejte mi". Počká na písemné potvrzení, že může začít mluvit.  
Online přepis řeči operátora dodavatelské společnosti Transkript pak klient sleduje v reálném čase hovoru na webové stránce. Služba je pro klienty ZP MV ČR dostupná zdarma, a to od pondělí do čtvrtka od 9 do 18 hod. a v pátek od 9 do 17 hodin.  
Rozhovor mezi volajícím a zdravotní pojišťovnou online přepisem probíhá paralelně hlasem a psaným textem. Online přepis nijak nezpomaluje vyřízení hovoru a pro operátora infolinky probíhá vše jako při běžném telefonátu.  
Tato služba je vhodná nejen pro sluchově postižené, ale i pro seniory či cizince, kteří preferují psanou formu komunikace. V ČR je přibližně půl milionu osob se sluchovým postižením. Ty díky podobným formám moderní komunikace získávají snadnější přístup k informacím. Nejsou závislé jen na posílání SMS zpráv či e-mailů.  
ZP MV ČR je druhou největší zdravotní pojišťovnou v zemi. V současnosti má více než 1,3 milionu klientů. ...

 

Klíčová slova: