Robotické vozíky na tokijském letišti
Petra SVOBODA, moderátorka
Cestující se sníženou mobilitou mohou na mezinárodním letišti v Tokiu požádat o pomoc roboty. Ty vedení letiště nově zavedlo, aby turistům pomohli a drželi je v bezpečné vzdálenosti od ostatních cestujících.
Filip ŠUSTA, redaktor
Vypadá a funguje jako invalidní vozík, jedinou výjimkou je, že ho nikdo nemusí tlačit.
Satoshi SUGIE, šéf vývojářské společnosti
Víc MS žen si koupit nejen tím. S pandemií COVID-19 jsme rychle přišli na to, že potřebujeme plně automatizovaný systém. Klasický vozík vyžaduje, aby byl personál s přepravovanou osobou v blízkém kontaktu, stejně jako elektrické vozítko s řidičem. Náš robot umožňuje personálu být v bezpečné vzdálenosti, ale přesto zachovává tolik potřebnou službu.
Filip ŠUSTA, redaktor
Robotický vozík je pro jednoho pasažéra a je plně automatizovaný. Při jeho vývoji se také dbalo na to, aby se dokázal vyhnout střetům s lidmi, kteří mu nečekaně skočí do cesty. Pasažér si cíl trasy vybírá na tabletu, který je součástí robota. Poté, co vozík svou cestu dokončí, se bezpečně vrátí na své místo. Od bezpečnostní prohlídky k nástupní bráně cesta na vozítku zabere jen několik minut. Jezdí rychlostí 3,5 kilometrů za hodinu, což je rychlost chůze. Vývojářská společnost věří, že technologie bude brzy pomáhat i na jiných veřejných místech.
Satoshi SUGIE, šéf vývojářské společnosti
Považujeme nemocnice, zábavné parky nebo nákupní centra svou povahou přepravy za podobná letištím. Věřím, že brzy budeme mít příležitost našeho robota umístit i tam.
Filip ŠUSTA, redaktor
Vozítka už testuje i několik letišť po celém světě, je tedy možné, že brzy budou vozit pasažéry nejen v Tokiu. Filip Šusta, televize Nova.