Radě postižených se nelíbí záměr Prahy mít všechny autobusové zastávky na znamení
Národní rada osob se zdravotním postižením (NRZP) kritizuje výběr provozovatele železniční linky z Roztok do Hostivaře, neboť zde nejezdí nízkopodlažní vozy. Stěžuje si také na dlouhý proces výběru provozovatele dopravy tělesně postižených a nelíbí se jí ani záměr provozu všech autobusových zastávek na znamení. V otevřeném dopise to primátoru Zdeňku Hřibovi (Piráti) napsal předseda NRZP Václav Krása.
Rada kritizuje výběr dopravce na železniční linku z Roztok přes Libeň do Hostivaře. V soutěži pořádanou organizací Ropid, která plánuje pražskou MHD, zvítězila společnost Arriva. Na lince ale nejezdí nízkopodlažní vozy. Podle Krásy jsou tyto vlaky zcela nevhodné pro handicapované i maminky s kočárky či seniory.
Pro handicapované funguje služba dopravy takzvaně od dveří ke dveřím. Řízení o výběru dodavatele bylo ukončeno k 30. dubnu. Podle NRZP délka řízení komunitu lidí se zdravotním postižením stresovala, neboť nebylo dlouho jasné, zda bude služba v květnu k dispozici.
NRZP nesouhlasí ani se záměrem, aby všechny autobusové zastávky pražské MHD byly na znamení. "Jsme překvapeni, že tento návrh nebyl s námi konzultován, protože je zcela proti koncepci odstraňování bariér ve veřejné hromadné dopravě," píše Krása. Nevidomí podle něj nezjistí, zda se blíží jejich spoj.
V dopise Krása rovněž upozorňuje, že město loni v prosinci ustavilo komisi pro pěší a bezbariérovost. "Do dnešního dne nejsou jmenováni členové komise, a tudíž ani nepracuje. Touto nečinností ztrácí lidé s omezením pohybu a orientace platformu pro zpřístupňování veřejného prostoru," napsal Krása.
NRZP byla založena v roce 2002 a sdružuje spolky lidí se zdravotním postižením. Rada je celostátní organizací a v každém kraji má své zastoupení. Jejím úkolem je mimo jiné...