Pro úspěch inkluze je nezbytná spolupráce s rodinou, tvrdí experti
Praha - Ze zkušeností zahraničních odborníků, kteří vystoupili na dnešní konferenci Škola pro všechny, vyplynulo několik klíčových faktorů pro úspěch společného vzdělávání zdravých a handicapovaných dětí. Patří mezi ně spolupráce s rodinou, vstřícný přístup učitelů včetně zapojení dalších odborníků, důraz na pokrok každého žáka a společenské vnímání inkluzivního modelu vzdělávání jako správné cesty.
"
Komunikaci s rodinou vyzdvihla mimo jiné Allison Colisová, vrchní učitelka z britské inkluzivní školy Chestnuts. Její pracovníci navštěvují rodiny dětí, které pro školní úspěch potřebují podporu. Také narazila na problémy s rodinami, kde nikdo nemá žádné pracovní návyky a kde odmítají pomáhat dětem s domácí přípravou. Některé rodiny mají obavy dávat své děti do běžné školy. Systematickou prací se to ale podle Colisové daří měnit.
Rodinné zázemí hraje důležitou roli také podle Susanny Rajalové z finské národní rady pro vzdělávání, která se zaměřuje na romské děti. "Myslím, že angažování rodiny je klíčové. Musejí cítit důvěru a musejí cítit, že jsou ve škole vítaní," poznamenala.
Politická shoda ve Skandinávii