PhDr. Andrea Bukovská, MHA, MPH: "O cukrovce by se mělo učit i v hodině prvouky nebo biologie."

Školní docházka potomka nemocného cukrovkou může jeho rodičům nadělat nejednu starostlivou vrásku na čele. Jak se bude ve škole cítit? Co když bude mít někdo ze spolužáků hloupé poznámky? Co když si na něj učitel zasedne? Anebo mu naopak bude nadržovat a ostatní se mu budou posmívat? Co když nebude mít kantor dostatečné znalosti o cukrovce? Odpovědí na většinu otazníků je podle autorky rovný přístup ke všem školním žákům – ať jsou nemocní či zdraví.

Děti mladšího (6–8 let) i staršího (8 až 12 let) školního věku už tráví významný čas svého života mimo rodinu a jsou hodnoceni podle vlastních schopností, výkonů a výsledků. Dostávají se do konkurenčního prostředí vrstevníků. Období školního věku...

 

Klíčová slova: