Letiště Praha loni odbavilo téměř 44.000 cestujících s handicapem, meziročně víc

Ruzyňské letiště loni odbavilo 43.949 cestujících s handicapem, meziročně o 29 procent více.
Zájem o asistenční služby na letišti rostl i před jeho propadem spojeným s pandemií covidu-19, a to od roku 2013. Největší meziroční nárůst zájmu zaznamenalo letiště v roce 2018, o téměř 15 procent. Loni byl zájem o asistenční služby o zhruba 29 procent nižší než v předcovidovém roce 2019. Vyplývá to z informací, které na dotaz ČTK poskytlo Letiště Praha.  
Asistenční služby na pražském letišti využívají nejčastěji, ze 78 procent, cestující, kteří potřebují pomoc s překonáváním delších vzdáleností, hlavně od odbavovací přepážky k odletové bráně, uvedl mluvčí letiště Michal Procházka. Přibližně 12 procent uživatelů služby podle něj tvoří cestující, kteří nejsou schopni překonat schody nebo jsou zcela imobilní. "Asistence probíhá až do letadla, kde jsou tito cestující usazováni pomocí speciálních židlí," řekl.  
Deset procent tvoří asistence cestujícím s kognitivním, zrakovým nebo sluchovým postižením, dodal.  
Letiště Praha poskytuje služby stanovené nařízením EU z roku 2006, které provozovatelům mezinárodních civilních letišť v unii ukládá pomoc cestujícím se zdravotním postižením a s omezenou schopností pohybu a orientace. Služby zahrnují zejména pomoc při pohybu po letišti, asistenci při odbavení, pasové, celní...

 

Klíčová slova: