Jak uspět s reklamací zboží v 2023 [vzor a postup reklamace]
Vše o reklamaci zboží: Jak zvolit správný postup, jaké jsou lhůty, jak reklamace probíhá, vzor reklamace. Co dělat při zamítnutí reklamace a co vše můžete reklamovat.
Čas od času přijde chvíle, kdy musíte řešit vadné zboží. Ať už nakupujete fyzicky u obchodníka nebo z pohodlí domova na internetu. I reklamace je zákoníkem stanovená věc, jsou zde práva i podmínky, lhůty, výměny, vrácení peněz atd.
Každá věc něco stojí a v případě její nefunkčnosti by byla škoda přijít o peníze.
Máte jasno v tom, jak správně při reklamaci postupovat?
Záruční lhůty aneb kdy lze reklamaci uplatnit
Pro každou kategorii zboží či služeb je stanovená jiná záruční lhůta . Dvouletá záruka nemusí tedy platit vždy, ačkoli se tomu většina z nás domnívá.
Obecně se jedná o lhůtu, která nabývá platnosti od okamžiku, kdy spotřebitel převezme zakoupené zboží nebo výsledek služby.
Dle zákoníku se záruční doba nevztahuje na věci, které mají krátkou trvanlivost, například...