E-shopy Rohlík a Košík se přetahují o důchodce. Zlevnily jim základní potraviny

Praha - Důchodci se stávají na internetu důležitou zákaznickou skupinou. Dva e-shopy, které prodávají potraviny, o ně právě svádějí konkurenční boj. Nabízejí

Praha - Důchodci se stávají na internetu důležitou zákaznickou skupinou. Dva e-shopy, které prodávají potraviny, o ně právě svádějí konkurenční boj. Nabízejí jim a také hendikepovaným lidem dopravu zdarma, pomoc s nákupem po telefonu a levnější potraviny. Za touto péčí stojí fakt, že senioři i hendikepovaní lidé představují pro e-shopy velký nákupní potenciál.

Košík.cz, který rozváží jídlo a drogerii v Praze a středních Čechách, na Plzeňsku, Liberecku, Ústecku, v Hradci Králové a na Pardubicku či v okolí Teplic, Mostu a Chomutova (vždy ve vzdálenosti zhruba 20 kilometrů od centra), registruje od seniorů více než šest procent všech objednávek a toto číslo roste dvouciferným tempem. Dalším seniorům, odhadem čtyřem procentům, pak nákup on-line objednávají třeba jejich děti.  

Jak se důchodci učí pracovat s internetem, ukazuje například Roman Pokorný z Prahy.  "Maminka si stěžovala, že jí na chatě, kde tráví léto, zavřeli obchod a nezvládá tahat nákupy z města. Poradil jsme jí, aby si objednala zboží na internetu. Říkala, že to neumí, tak jsem jí to ukázal a dnes si nakupuje sama a je spokojená," popisuje pan Pokorný to, jak ze své matky udělal zákaznici e-shopu.
 

Že jsou důchodci i hendikepovaní dobrou zákaznickou skupinou dokazují demografická fakta. Do roku 2030  bude čtvrtina obyvatel Česka v důchodovém věku a držitelů průkazů ZTP či ZTP/P je...
 
Klíčová slova: