Během Giving Tuesday Češi darovali skoro 32 milionů korun. Z firem byla nejúspěšnější zaměstnanecká sbírka ČEZ

Češi v rámci kampaně Giving Tuesday darovali téměř 32 milionů korun. Skoro polovina z této částky putuje na pomoc vozíčkářům, v rámci benefiční akce StarDance tančí pro Centrum Paraple se za jediný večer vybralo přes 15 milionů korun. Z firemních akcí byla nejúspěšnější sbírka Skupiny ČEZ, jejíž zaměstnanci darovali více než 2,4 milionu korun. Nadace ČEZ tuto částku ještě znásobila na téměř pět milionů korun. Giving Tuesday je protipólem svátku konzumu Black Friday. V Česku se světový den dárcovství konal letos potřetí.
"Chtěli jsme překonat loňská čísla, kdy se na dobročinnost podařilo vybrat přes 7,5 milionu korun. K obrovskému překvapení a potěšení všech tento rok Češi v rámci Giving Tuesday darovali čtyřnásobek této částky," uvedla Lucie Mádlová, zakladatelka a výkonná ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, která světový svátek dárcovství v Česku zastřešuje.
Do Giving Tuesday se zaregistrovalo zhruba 250 dárcovských výzev. Nejčastěji se zaměřily na pomoc dětem a hendikepovaným nebo na dobrovolnictví. Ze všech projektů iniciovaly 70 procent neziskové organizace. Přibližně desetinu výzev zaštítili jednotlivci. Firmy přišly zhruba s pětinou sbírkových a dobrovolnických akcí a oproti loňskému ročníku se jich zapojilo výrazně více.

Z firemních výzev byla nejštědřejší již zmíněná sbírka Skupiny ČEZ. Vybrané finance poputují k 79 lidem, kteří se ocitli v těžké životní situaci. "V rámci našeho každoročního projektu ´Plníme přání, myslíme na druhé´ mají zaměstnanci možnost sami navrhnout někoho ze svého okolí, o kom se domnívají, že naši pomoc potřebuje. Z došlých návrhů pak vybíráme několik desítek příběhů, které zveřejníme na firemním intranetu a vyzveme zaměstnance k dobrovolnému dárcovství," přibližuje Michaela Chaloupková, členka představenstva a...
 
Klíčová slova: