Začala kampaň Děkujeme pečujícím

Neformálních pečujících, tedy těch, kteří dlouhodobě pečují o své blízké v domácím prostředí, je v České republice podle odhadů až 1, 3 milionu. Symbolem pečujících se stala chrpa a nezisková organizace Alfa Human Service právě zahajuje svoji letošní kampaň Děkujeme pečujícím.

„Doba koronavirová napomohla tomu, že si „práci pečujících“ více či méně vyzkoušela velká část obyvatel naší republiky,“ říká Martina Chmelová, vedoucí psychoterapeutka Alfa Human Service a dodává: „Jak jsme si vyzkoušeli, pečující jsou zapojeni do péče o své blízké 24 hodin denně, bez nároku na finanční odměnu, ocenění okolí, volné chvíle pro sebe a k tomu často i při svém zaměstnání – ať už doma či mimo domov. Za normální situace se neformální péče týká každého pátého z nás. Pojďme společně poděkovat všem, kterým péče o blízké nekončí v souvislosti s rozvolňováním opatření kvůli současné pandemii!"

A jak pečujícím poděkovat? Rozhlížet se kolem sebe a hledat chrpy. Ty pak vyfotit a sdílet je na sociálních sítích s hastagy #chrpapecujicim, #dekujemepecujicim.

Ze všech poslaných chrp bude potom udělána koláž, kterou Alfa Human Service symbolicky předá jako velkou kytici pečujícím 2. října na Den pečujících. Chrpy je možné posílat až do 31. 8. 2020.

Proč zrovna chrpy?

„Pečující jsou společností přehlíženi. Stejně tak bývají mnohdy přehlédnuty i volně rostoucí květy chrp. Naopak ty v zahradách, o které lidé pečují, jsou odolnější a kvetou déle. S podporou a pomocí jsou silnější i pečující. A my chceme získat pozornost veřejnosti chrpám i pečujícím a ocenit tak jejich přínos celé společnosti,“ komentuje kampaň Petra Adámková z organizace Alfa Human Service.

Organizace Alfa Human Service, z. s. funguje od roku 2000 a podporuje dlouhodobě pečující o osoby blízké, konkrétně dlouhodobě nemocné a seniory  a rodiče s dětmi se zdravotním postižením. Zároveň provozuje informační portál www.alfabet.cz  pro pečující.

Petra Adámková

 

Klíčová slova: 

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.