Češi objevují nové způsoby dárcovství. Inspirují je sociální sítě

Darovat peníze na charitu je dnes možné prostřednictvím crowdfundingu, mobilních aplikací i bitcoinů. Zatímco kasičky a složenky ustupují do pozadí, popularita takzvaného digitálního dárcovství roste. Podle celosvětového průzkumu Global Trends In Giving 2018 více než polovina dárců nejraději přispívá na dobročinné účely pomocí platby kartou přes internet. Obliba plateb kartou vede neziskové organizace i k pořizování dárcovských platebních terminálů, díky nimž mohou na benefičních akcích vybrat více peněz než z příspěvků v hotovosti.
"Češi jsou přeborníci v bezkontaktních platbách, což se promítá do všech oblastí života včetně dárcovství. Počty darů platební kartou tak v posledních letech stále rostou. Podle naší ankety ale Češi nejčastěji posílají neziskovým organizacím peníze jednorázovým nebo trvalým bankovním převodem," říká Klára Šplíchalová, výkonná ředitelka sdružení Fórum dárců, které v Česku přes 20 let rozvíjí dárcovství.

K dobročinnosti veřejnost podle průzkumu Global Trends In Giving nejčastěji inspirují sociální sítě, a to hlavně Facebook. "I v Česku stále více neziskových organizací komunikuje s dárci přes sociální sítě, a to nejen prostřednictvím Facebooku, ale i Twitteru a Instagramu. Jejich výhodou je, že...
 
Klíčová slova: