Vychází první číslo časopisu Jsem jedno ucho

Svaz neslyšících a nedoslýchavých osob v ČR, největší tuzemská organizace pomáhající lidem se sluchovým handicapem, dnes vydává první číslo časopisu Jsem jedno ucho. Jedná se o dvouměsíčník vycházející z konceptu projektu Jsem jedno ucho, který každý týden od letošního května přináší veřejnosti příběhy lidí se sluchovým handicapem. Tématem prvního čísla jsou Úspěšní neslyšící doma i ve světě. Šéfredaktorkou časopisu je Veronika Cézová.

Jsem jedno ucho navazuje na elektronický čtvrtletní newsletter NoNe – Noviny Neslyšících.

„S nástupem naší tiskové mluvčí jsme od léta hledali formát, který by oslovil nejen naši členskou základnu, ale také širokou veřejnost. Ukázalo se, že by tím správným řešením mohlo být propojení s naším osvětovým projektem Jsem jedno ucho,“ vysvětluje Šárka Prokopiusová, prezidentka Svazu neslyšících a nedoslýchavých osob v ČR.

Časopis čtenářům každé dva měsíce přinese téma, které se bude dotýkat nejen neslyšících, ale i nedoslýchavých, ohluchlých nebo například lidí, které trápí tinnitus (pískání v uších). Únorové vydání se zaměří na sluchadla, dubnové pak na kochleární implantáty.

„Ať již bude téma vydání jakékoli, základem bude představit daný sluchový handicap prostřednictvím příběhu jedné z osobností se sluchovým handicapem. Chceme poutavou formou ukázat, jaké musel daný člověk překonávat v jednotlivých životních fázích bariéry. Například jeden neslyšící pravidelně chodil do banky s tlumočníkem, přesto mu banka několikrát poslala dopis, že se vyskytl nějaký problém a má zavolat na telefonní číslo v dopise... Chceme tedy na malých střípcích každodenních starostí a radostí ukázat, s čím se potýkají lidé s neviditelným handicapem a jak může slyšící společnost pomoci,“ říká Veronika Cézová, šéfredaktorka časopisu Jsem jedno ucho.

„Vytvořit design časopisu pro neslyšící a nedoslýchavé byl pro mě unikátní projekt. Nejde jen o dobrý nápad, funkční a nadčasový design, ale je potřeba odhalit reálné individuální potřeby a nasměřovat je ke konkrétnímu publiku. Nemám druhou šanci udělat první dojem. Musí to fungovat a dávat smysl. A to mě baví,“ popisuje grafička Pavlína Najfusová.

Veronika Cézová

Odkaz na celý časopis: http://snncr.cz/file/oX2pX2/UCHO-1-2018.pdf

Klíčová slova: