Jak přivést design a styl do kompenzačních pomůcek?

28. září 2022 Americká specialistka Pat Dobbsová se zamýšlí nad možnou destigmatizací sluchadel a kochleárních implantátů

Nebylo by skvělé, kdyby se výrobci sluchadel spojili s designéry typu Gucci nebo Prada, aby vytvořili krásná sluchadla stejně tak, jako navrhují designové obroučky brýlí?  

Výrobci dnes inzerují, že jsou jejich sluchadla malá a nenápadná. Proč by ale měla být malá a nenápadná? Když lidé uvidí naše sluchadla nebo kochleární implantáty, v čem je problém? To se jakožto lidé se ztrátou sluchu ztotožňujeme se stigmatem jejich používání? Že bychom mohli působit staře, mimo nebo ne příliš inteligentně, kdyby lidé uviděli naše zařízení? A tak výrobci sluchadel přicházejí s drobnými neviditelnými sluchadly.  

Ale počkat! Vždyť víme, že tyto stereotypy nejsou pravdivé. Jistě, mnohým z nás je více než 60 let, ale podle zprávy MarkeTrak z roku 2010 je 60 procent ze 48 milionů Američanů se ztrátou sluchu stále v zaměstnání. Takže většina z nás není "stará". A co se týče toho být mimo nebo ne příliš inteligentní – to prostě není pravda. Jen nám uniklo, co...

 

Klíčová slova: