Hlavní město Praha: Do roku 2025 MHD zcela bez bariér

Před 30 lety v Praze nejezdily žádné bezbariérové spoje. Dnes jsou tři čtvrtiny autobusů a tramvají nízkopodlažních a podobný je i poměr stanic metra s výtahy či plošinami pro vozíčkáře. Pražská MHD má ale stále co dohánět.  

Do roku 2025 by měla být pražská městská hromadná doprava zcela bezbariérová. Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) plánuje výstavbu nových výtahů pro vozíčkáře i nákup nízkopodlažních autobusů a tramvají. V současnosti má 45 z 61 stanic metra bezbariérový přístup a z vozového parku tramvají a autobusů je 73 procent nízkopodlažních. Vozíčkáři ale stále narážejí na problémy, jako je neochota řidičů, nefunkční výtahy nebo nízký počet bezbariérových spojů ve večerních hodinách.  

8,1 miliardy korun: z Operačního programu Doprava pomohlo spolufinancovat prodloužení trasy metra A v úseku Dejvická–Motol.  

2,5 miliardy korun: z Operačního programu Praha – Konkurenceschopnost posloužilo na spolufinancování zavedení výtahů ve čtyřech stanicích metra a 14 rekonstrukcí tramvajových tratí.  

Ještě v roce 1990 přitom v Praze bezbariérová doprava nefungovala. O dva roky později zřídil dopravní podnik dvě zvláštní autobusové linky pro handicapované a v roce 1994 v Praze vyjely první nízkopodlažní autobusy Neoplan. V metru byly v roce 1990 po rampě přístupné pouze v jednom směru stanice Vyšehrad a Rajská zahrada a do stanic Chodov a Florenc se...

 

Klíčová slova: