Spot „Není krk jako krk“ míří mezi lidi

Česká asociace paraplegiků – CZEPA v rámci preventivní kampaně BanalFatal! medializuje svůj nový osvětový spot, který se zaměřuje na prevenci úrazů při jízdě na elektrických koloběžkách.

Televizní spot s názvem „Není krk jako krk“ poběží mimo jiné na obrazovkách České televize od 19. května do 15. června 2025.

Rostislav Novák mladší v hlavní roli

Známý herec Rostislav Novák ml. se ve spotu objevuje ve dvojroli – jako lékař a jako servisní technik. S nadsázkou zde ilustruje paralelu mezi lidským krkem a „krkem“ koloběžky – obojí je křehké a náchylné k poškození. Režie se ujal Marek Dzuiba, produkci zajistilo Vertigo Studio pod vedením Pavla Koppa.

Spot se zaměřuje na rostoucí riziko úrazů na elektrických koloběžkách a apeluje především na mladé uživatele, aby dbali na svou bezpečnost a nevystavovali se zbytečnému nebezpečí, například jízdou se sluchátky.

Celostátní vysílání a silné mediální pokrytí

Spot bude zařazen do celostátního vysílání České televize, konkrétně na programech ČT1, ČT2, ČT24, ČT art a ČT sport, a to v období od 19. 5. do 15. 6. 2025.

Součástí širší mediální kampaně jsou i další významné platformy:

Čekárny nemocnic

Spot je již nyní vysílán v 11 nemocnicích po celé ČR: FN Ostrava, FN Olomouc, FN Plzeň, FN u sv. Anny v Brně, Nemocnice Prachatice, Nemocnice Rudolfa a Stefanie v Benešově, Nemocnice Hodonín, Nemocnice České Budějovice, Všeobecná fakultní nemocnice v Praze, Nemocnice Na Františku, Nemocnice Strakonice, Úrazová nemocnice v Brně.

Dotykové panely ÁMOS Vision

Od dubna 2025 běží spot na 482 interaktivních panelech ve školách (ZŠ a SŠ) po celé České republice s dosahem na 244 000 studentů. Panely jsou rozmístěny ve všech krajích ČR.

Autobusové televize – BUS TV

Spot je vysílán na 850 obrazovkách v MHD ve 159 městech a 9 krajích, s odhadovaným zásahem až 10,5 milionu cestujících měsíčně.

Závažné téma, jasné poselství

„Koloběžky jsou moderním a praktickým dopravním prostředkem. Ale i drobná nepozornost může mít vážné následky,“ říká Alena Jančíková, ředitelka CZEPA, a dodává: „Proto jsme vytvořili spot, který zábavnou a srozumitelnou formou připomíná, že zdraví máme jen jedno.“

Cílem kampaně je zvýšit povědomí o rizicích spojených s nepozorností při jízdě na elektrokoloběžkách, především v letním období, kdy počet nehod prudce roste. Podle statistik Policie ČR bylo v roce 2024 při nehodách na elektrokoloběžkách zraněno 444 osob, z toho 3 smrtelně.

„Chceme, aby si lidé uvědomili, jak snadno může dojít k úrazu, a motivovali jsme je k větší opatrnosti,“ doplňuje Marta Kupets, koordinátorka projektu BanalFatal!.

Jan Spěváček

 

 

Klíčová slova: