S telefonními operátory VoZP se domluví i lidé se sluchovým postižením

Vojenská zdravotní pojišťovna zavedla službu umožňující telefonickou komunikaci lidem se sluchovým postižením. Hovor jim zprostředkuje přepisovatelská služba Transkript, která v reálném čase umožní bezproblémovou komunikaci operátora s volajícím. Služba je vhodná pro osoby, které samy mluví, ale potřebují zprostředkovat řeč druhé strany hovoru v písemné podobě. Využívat ji mohou také cizinci s částečnou znalostí češtiny.

 „Byli jsme si vědomi toho, že naši neslyšící či hůře slyšící pojištěnci dosud neměli možnost obracet se na nás telefonicky, což představuje vážný problém zejména v současné době, kdy klienti shánějí informace o epidemii COVID-19 a související zdravotní péči. A v této situaci přišla nabídka od společnosti Transkript. Domluvili jsme se prakticky okamžitě a už druhý den jsme měli na webu speciální odkaz pro naše klienty se sluchovým postižením,“ uvádí Jan Mates, vedoucí oddělení marketingu VoZP.

Nově spuštěná služba funguje každý všední den. Od pondělí do čtvrtka jsou přepisovatelé k dispozici klientům VoZP mezi 9. a 17. hodinou a v pátek od 9 do 15 hodin.

Samotný telefonát je pak velice snadný: na webu www.vozp.cz stačí kliknout na odkaz pod ikonou „online přepis“, který vede přímo na stránku, kde klient zadá své telefonní číslo a potvrdí tlačítkem „Zavolejte mi“. V tu chvíli se na webu otevře okno pro přepis a systém klientovi automaticky ihned volá. Ten už jen vyčká na písemný pokyn přepisovatele, že může začít mluvit. Tato instrukce se objeví v okně pro přepis, kde také klient po celou dobu hovoru sleduje simultánně přepisovanou řeč operátora infolinky. Od okamžiku, kdy klient začne mluvit, probíhá telefonický hovor standardně.

Ladislav Pokorný

 

Klíčová slova: