Na novou pražskou linku pro seniory můžete volat s okamžitým přepisem řeči operátora

Linka pro seniory a osoby se zdravotním postižením, kterou zřídil Magistrát hlavního města Prahy ve spolupráci se společností Život 90, umožňuje volajícím s postižením či poruchou sluchu využít pro bezbariérovou komunikaci doslovný přepis řeči operátora v reálném čase

Operátoři této speciální linky jsou připraveni podat klientům základní informace v souvislosti s negativními důsledky současných zdravotně bezpečnostních rizik a zavedených opatření, rovněž zprostředkují praktickou pomoc.

Mohou například propojit klienta s dobrovolníkem pro zajištění nákupu, obstarání léků nebo jej nakontaktují na poskytovatele sociálních či zdravotních služeb.

Linka spolupracuje s Rohlíkem a Košíkem, kam klienta přepojí, operátor s ním vytvoří objednávku nákupu a dokonce i při současných bezpečnostních opatřeních může platit v hotovosti. To je rávě pro seniory velmi cenná pomoc, protože mnozí z nich mívají nedůvěru k platbám online.

Tato bezplatná telefonní linka (800 160 166) funguje nonstop, volat na ni s podporou přepisu řeči operátora je možné každý pracovní den od 9:00 do 18:00 hodin.

Tuto podpůrnou komunikační službu zajišťují převážně nevidomí rychlopísaři společnosti Transkript online. Hovor s přepisem vyvolá klient z webu, kde také po celou dobu komunikace s operátorem sleduje přepis jeho řeči ve speciálním okně. Služba je dostupná pod následujícím odkazem: https://senior.infolinky.textcom.cz/app/

Markéta Outratová

Klíčová slova: