Nový Lexus LS se dokáže vyhnout chodci. Za pár let bude jezdit sám na dálnici i mimo ni

Toyota představila nejnovější bezpečnostní asistenty, dostupné pro Lexus LS.
V roce 2020 ukáže automobil, který bude umět sám jezdit po dálnici.
O pár let později chce nabídnout vůz, který bude sám jezdit i po běžných silnicích.

Bezpečnost je vedle elektromobility a autonomního řízení v automobilovém průmyslu aktuálně jedním z nejdiskutovanějších témat. Ročně totiž kvůli autonehodám zemře přes 1,3 milionu lidí. Automobilky z toho důvodu představují stále lepší a lepší jízdní asistenty, které povedou až k automatizovanému řízení. Jedním z lídrů této oblasti je japonská Toyota, jejímž cílem je zcela eliminovat úmrtí na silnicích a později také nehody jako takové.  

Aby jich bylo možné dosáhnout, představila jedna z největších automobilek světa několik nových asistentů. Ty se sdružují pod označením Lexus Safety System Plus A a jsou nadstavbou běžným balíčkům bezpečnostních systémů Toyota Safety System a Lexus Safety System Plus. "Ty se dnes objevují v 92 procentech modelů, prodávaných v Evropě," uvedl na technologickém semináři Toyoty v Bruselu Seigo Kuzumaki, náměstek ředitele značky pro bezpečnostní technologie.  

Mezi hlavní novinky se řadí detekce chodců. Nejde ale o systém známých i od jiných značek. Lexus LS, který má tyto nové bezpečnostní technologie jako první, totiž nejen, že při detekci chodce začne sám brzdit, ale pokud je to možné, chodce sám také objede. Na testovacím polygonu značky HN zkoušely tuto funkci v rychlosti okolo 65 km/h a...
 

Klíčová slova: