Nevidomí a slabozrací chtějí platit online, čekají však na přátelský systém

Nevidomí a slabozrací doufají v revoluci v internetovém bankovnictví. Dosud si drtivá většina z nich na správu svých účtů přes internet zkrátka netroufne. Potvrzuje to i průzkum, který si mezi 160 nevidomými a slabozrakými klienty 3 českých TyfloCenter udělal Nadační fond FriendlyVox.

Ze 160 oslovených nevidomých a slabozrakých uživatelů počítače zvládá internetové bankovnictví pouze 28, přitom zájem o tuto službu by mělo dalších 103 dotázaných. „Jsme v denním kontaktu se zrakově znevýhodněnými napříč celou ČR a všichni říkají to samé – online přístup k bankovnímu účtu by jim významně usnadnil život. Bohužel, aplikace vyvinuté bankami jsou pro odčítací programy, které zrakově postižení při práci s počítačem používají, příliš složité,“ říká Robert Štěrba ze správní rady Nadačního fondu FriendlyVox. „Řešení by přinesla aplikace vyvinutá s ohledem na specifické potřeby zrakově postižených,“ dodává. Na projektu již FriendlyVox pracuje, termín realizace se odvine od toho, kdy nadace získá dostatek peněz na financování záměru.

V České republice žije přibližně 100 000 zrakově postižených, internetové bankovnictví nemohou používat zdaleka všichni, kteří by o ně...
 

Klíčová slova: