Magazín pro vozíčkáře VOZKA č. 3/2017

Quo vadis, inkluze v českém školství?Škola se má přizpůsobit dětem, ne naopak ? Plošná inkluze nefunguje ? Handicapované děti potřebují skutečnou péči speciálních pedagogů ? Inkluze stojí mnohem víc, než ministerští úředníci předpokládali ? Je jen otázkou času, kdy přijdou první žaloby ? Nezavírejme oči před realitou života ? Není divu, že děti "zdrhají" ? Měli jsme výborné školství ? Je rozdíl mezi dětmi na vozíku a s mentálními handicapy… To jsou některé názory odborníků a veřejnosti na téma inkluze, která na našich základních školách funguje už rok. Děti se zdravotním, psychickým či sociálním handicapem se učí spolu s těmi "zdravými". Naplnila se očekávání, která ministerstvo školství do změn vložilo? V praxi se ukázalo, že zákon má spoustu chyb. Například chybějí peníze na pomůcky nebo nejsou jednoznačné metodické pokyny, jak s dětmi pracovat. Ministr školství Stanislav Štech, původní autor plánu inkluze, to chtěl napravit novelou (sedmdesátistránkové) vyhlášky. Jenže onen dokument napadly všechny orgány, které v rámci připomínkového řízení měly tu možnost. V diskusích nad inkluzí leckdy zaznívá tón enormně vyhraněný, ultimativní, vedený v emotivní rovině a s neochotou naslouchat protistraně… VOZKA 3/2017V novém 76stránkovém čísle čtvrtletního magazínu pro vozíčkáře VOZKA najdete i další zajímavá témata. Čtenáři se opět mohou těšit na pestrý a obsáhlý kaleidoskop zpráv, informací, tipů, rad a zajímavostí o životě a...
 

Klíčová slova: