Konto Bariéry má 25 let a vlastní poštovní známku

Od založení Konta Bariéry, stěžejního projektu Nadace Charty 77, uběhlo 25 let. Již od prosince běží kampaň, jejímž prostřednictvím chce Konto Bariéry poděkovat všem 40 000 pravidelným dárcům za jejich dlouholetou podporu. Vyvrcholením kampaně je vydání speciální poštovní známky, která odkazuje k počátkům dodnes úspěšného projektu.

"Když jsme Konto Bariéry zakládali, nikdy bych si nepomyslela, že malý, v té době nenápadný projekt, vydrží dvacet pět let. Nikomu po nás se už nepodařilo semknout kolem charitativního projektu desetitisíce pravidelných dárců," říká ředitelka Konta Bariéry Božena Jirků a dodává: "Neděláme kolem výročí žádné velké oslavy, ale chceme veřejnosti připomenout to, co děláme celých dvacet pět let, že lidé s handicapem patří mezi nás, jsou součástí života téhle společnosti."

Tváří první kampaně Konta Bariéry byl malý Pepíček z Vejprt, který v kampani představoval klauna. Jeho posmutnělá tvář s nakresleným klaunským úsměvem a sloganem "co všechno musí tyto děti udělat, abychom si jich všimli", silně zapůsobila na mnoho lidí.

Právě kampaň s dětským klaunem byla inspirací pro výtvarníky Kamila a Libuši Knotkovy, autory návrhu známky. "Úspěšná kampaň z roku 1993 s dětským klaunem pomohla lidem začít více vnímat lidi s handicapem, proto jsme ji použili jako stěžejní motiv známky," říká Knotek. "Druhým motivem je typické kolo invalidního vozíku, důležitý...
 

Klíčová slova: