Vyšlo říjnové číslo časopisu Sociální služby

Úvodním tématem je výběr a hodnocení pracovníků.

Klíčem ke společnému úspěchu je výběr a hodnocení pracovníků, a tak se jmenuje i článek specialisty na podporu nezávislosti, sebevědomí a vysoké kvality v prostředí profesionálního pomáhání Jana Kostečky.

Ve svém článku se zabývá dvěma velkými oblastmi, a to nejčastějšími chybami při výběru zaměstnanců a hodnotícím systémem zaměstnanců.

Upozorňuje, že ekonomice v České republice se daří, a vzhledem k nízké nezaměstnanosti je důležité, aby i poskytovatelé sociálních služeb obstáli ve stále složitějším terénu. O to víc, když vybírají pracovníky, kteří pečují o slabší a nemocné.

Druhým dílem pokračuje s tématem stylů individuálního plánování „Příběh“, „Tady a teď“ a „Koloběh“ terénní pracovník a vedoucí terénních programů SANANIM Aleš Herzog.

Ve druhém díle se soustředí na individuální plánování „Tady a teď“ a „Koloběh“. Individuální plánování je často spojováno zejména s pobytovými a pečovatelskými službami, ale klienti např. nízkoprahových zařízení jsou odlišní. Jak můžeme plánovat například s klientem, kterého možná podruhé nikdy neuvidíme? Jak si s tímto autor ve své praxi poradil, se dočtete právě v jeho podzimním seriálu.

Mnozí z vás minimálně z médií znají nouzový mobilní přístřešek Iglou (a v tomto ročním období začne být brzy opět aktuální). Ten nemá být náhradou za fungující sociální služby, ale je určen osobám, které nejsou schopny či ochotny těchto služeb z jakéhokoliv důvodu využít.

Zkušenost po první sezoně shrnuje ředitel Adelante z Armády spásy v České republice, z. s., Tomáš Hruška, a již je jasné, že v praxi se ukázalo jako nejvhodnější kombinovat užití přístřešku se službami terénního programu pro osoby bez přístřeší.

V říjnových Sociálních službách najdete spoustu dalších článků a zajímavostí. 

 

Veronika Hotová

Klíčová slova: 

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.