Program Vpohybu

Nadace Vodafone rozděluje peníze mladým lidem, kteří organizují akce pro veřejnost nebo jakkoli zlepšují život ve svém okolí. Projekty mladých lidí, které získají podporu od veřejnosti pomocí crowdfundingu, dostanou od nadace celkem až 2,5 milionu korun. Přihlášky lze posílat do pátku 28. května 2015.

Máte nápad, jak rozhýbat své okolí a je vám do 26 let? Zkuste se přihlásit do grantového programu Vpohybu u Nadace Vodafone. Loni v něm uspělo celkem 40 projektů. Nápady a inovace mladých lidí, kteří se se zápalem angažují ve svém okolí v ekologických, kulturních, či sociálních projektech, budou i letos podpořeny celkovou částkou 2,5 milionu korun.

 

Žádat o grant mohou skupiny lidí do 26 let a nestátní neziskové organizace vedené lidmi do 30 let, kteří svými projekty rozvíjí určitou komunitu. V rámci programu Vpohybu už nadace od roku 2006 podpořila více než 400 takových projektů. Od loňska přitom musí vítězové grantu zároveň vybrat alespoň polovinu žádané sumy přes crowdfunding, neboli komunitní financování na portálu Hithit.com.

 

Učíme chytat ryby

Nadace Vodafone nabízí nejen peníze na realizaci projektu. Poskytuje také důležitý vstupní kapitál na rozjezd kampaně na Hithitu a především připravuje mladé organizátory školením, nabízí mentoring v oblasti vedení projektu, PR i marketingu. Zatím se všem projektům, které crowdfundingovou kampaň realizovaly, povedlo peníze vybrat. Vznikla tak třeba Pracovna v parku, Kulturní sportovna Radlická nebo první české muzeum filmu NaFilm.

 

„Kromě peněz tak díky crowdfundingu získaly naše mladé týmy nové fanoušky, podporovatele a hlavně zkušenosti s PR a fundraisingem, které se jim budou hodit při realizaci dalších projektů v budoucnu,“ doplňuje manažerka programu Jana Neupauerová. 

 

Úspěchy projektů z loňského roku

Všem projektům, které loni úspěšně ukončily svou crowdfundingovou kampaň, finančně přispělo v součtu 2 537 lidí. Celkem se povedlo vybrat 1 759 424 korun. K tomu Nadace Vodafone přidala dalších 1 287 237 korun. Například v nejúspěšnější kampani NaFilm se na Hithit.com místo plánovaných 120 000 korun vybralo rovných 200 000 korun, tedy 166 % z cílové částky. Více informací o programu a úspěšných projektech najdete na stránkách Nadace nebo pod kategorií Nadace Vodafone na Hithitu.

 

„Chceme, aby mladí lidé aktivizovali své blízké okolí. Spojením grantové podpory s crowdfundingem máme v úmyslu nejen motivovat žadatele, aby byli schopní si část peněz sehnat sami, ale také aby prokázali, že jejich komunita má o jejich nápady skutečně zájem. Jestliže dokáží rozhýbat lidi kolem sebe ještě před realizací svého projektu k tomu, aby jim dali svůj hlas nebo menší finanční obnos, mají i u nás zelenou,“ říká ředitel Nadace Vodafone Ondřej Zapletal.

 

Základní informace o Vpohybu 2014

V roce 2014 se do 9. ročníku grantového programu Vpohybu přihlásilo 145 žadatelů. Nadace Vodafone vybrala 40 nejlepších projektů a rozdělila mezi ně 2,5 milionu korun. O grant Vpohybu mohou žádat neformální skupiny mladých lidí do 26 let a nestátní neziskové organizace, které jsou vedené lidmi do 30 let.

Uzávěrka pro přijímání přihlášek zájemců o podporu v 10. kole grantového řízení je 28. 5. 2014 ve 12 hodin. Veškeré podrobnosti a náležitosti k přihlášce naleznete nawww.nadacevodafone.cz/vpohybu

 

O Nadaci Vodafone

Nadace Vodafone vznikla v roce 2006 a je financována Skupinou Vodafone a společností Vodafone Czech Republic a.s. Podle výše poskytnutých příspěvků se Nadace Vodafone řadí mezi nejštědřejší firemní nadace v ČR. Během uplynulých let své existence rozdělila mezi neziskové projekty po celé ČR více než 160 milionů korun. Více informací na www.nadacevodafone.cz.

Lucie Šplíchalová

Klíčová slova: