O didaktice výuky žáků a studentů se zrakovým postižením

Národní letní seminář pro učitele pořádá v srupnu v Brně Středisko Teresiás, do 28. února uvítá zpětnou vazbu, na jejímž základě dotvoří nabízený program. 

Primární cílové skupiny semináře jsou dvě:

  • všichni učitelé základních a středních škol, které rozmáhající se společná výuka studentů se speciálními vzdělávacími potřebami postavila před úkoly, s nimiž se patrně ve své dosavadní praxi nesetkali, a přesto je musejí — mnohdy pod nemalým časovým tlakem — řešit,
  • ti z vás, kteří již zkušenosti s výukou studentů se zrakovým postižením nebo podpůrným servisem mají, mohou ve svém oboru nabídnout určité know-how a jsou ochotni se o ně s ostatními dělit.

Tematické okruhy, k nimž bychom chtěli otevřít diskuzi, jsou následující:

  • práce s běžným textem, strukturovaným textem a symboly,
  • čtení a vytváření schémat a grafických struktur,
  • zpřístupnění a tvorba obrázků,
  • výpočetní technika a asistivní technologie,
  • používání modelů a reálných objektů ve výuce.

Detailní přehled témat je k dispozici na webové stránce www.teiresias.muni.cz/letni-seminar.

Více informací o připravovaném semináři je na blogu Radka Pavlíčka Poslepu. 

Klíčová slova: