Jak se bránit nekalým praktikám podomních prodejců?

Další publikaci z edice Průvodce pro spotřebitele – seniory vydalo Sdružení českých spotřebitelů, z.ú.

Záměrem SČS je posilovat postavení spotřebitelů na trhu zlepšováním jejich informovanosti a zvyšování znalostí s důrazem na zásadu jejich osobní odpovědnosti za své konání. Prostřednictvím prevence je specifická pozornost věnována zvláště zranitelným spotřebitelům, kteří se hůře dokážou sami ochránit.
 
Jednou ze skupin, na kterou se v rámci našich preventivně-osvětových kampaní řadu let zaměřujeme, jsou senioři, kteří patří mezi výrazně citlivou a zranitelnou skupinu spotřebitelů.
 
V letošním roce SČS vydává za podpory Ministerstva obchodu a průmyslu další publikaci v edici Průvodce pro spotřebitele – seniory, zaměřenou na specifické téma nekalých praktik podomních prodejců.
 
I když ne všichni podomní prodejci jsou nepoctiví, často dnes klepou na dveře hlavně důchodcům lidé, kteří se neštítí je podvést či být na ně hrubí, pokud nepodepíší smlouvu. Jde o obchodníky vycvičené v prodeji, kteří jsou stále důmyslnější a používají psychologický nátlak.
 
Publikace poskytuje rady a tipy, jak se těmto praktikám bránit včetně informací o možnostech odstoupení od smlouvy.
 
Publikace je k dispozici v tištěné i elektronické podobě a je šířena prostřednictvím seniorských kontaktních míst a na specificky zaměřených akcích, jako jsou kulaté stoly, výstavy a veletrhy, semináře pro seniory ad.
Pevně věříme, že nová brožura pomůže naplňovat strategii Sdružení českých spotřebitelů vyjádřenou sloganem: „JEN POUČENÝ SPOTŘEBITEL SE MŮŽE ÚČINNĚ BRÁNIT“.
 
Publikace je kromě tištěné verze dostupná v elektronické podobě na internetových stránkách SČS a je poskytována zdarma.
Klíčová slova: