Alena Užachovová, Telefónica O2 Czech Republic: Hovor pro neslyšící

23.07.2014 15:22

Hovor pro neslyšící představuje unikátní asistenční službu, která pomáhá lidem se specifickými potřebami (např. senioři, neslyšící či sluchově postižení) komunikovat prostřednictvím telefonu se slyšícími osobami. Jedná se o nepřetržitou linku, která je provozována již od roku 1997 a od února 2010 ji Telefónica O2 poskytuje neslyšícím zdarma na číslech bezplatných zelených linek. V roce 2010 obsloužila tato linka přes dvanáct tisíc požadavků.

Jak služba funguje?

Neslyšící zákazník vybavený psacím telefonem může tuto službu využít prostřednictvím komunikace se zelenou linkou 800 143 143, a to on-line. Slyšící zákazník může využít zelenou linku 800 142 142. Volající se takto spojí s operátorským pracovištěm v Pardubicích, řekne nebo napíše svůj požadavek a operátor jej poté "tlumočí" druhé straně. Psaný projev převádí do mluvené řeči a naopak. Mezi sebou tak mohou "hovořit" jak dva lidé s poruchou sluchu, tak i neslyšící se slyšícím.

Celý příspěvek v PDF je v příloze.

 

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.